Babi Hutan Masuk Masjid, Sondol Jemaah

Masjid merupakan rumah ibadat untuk orang Islam dan haruslah menjaga kesuciannya kerana umat Islam akan menunaikan solat dan melakukan aktiviti keagamaan di…

Awek Manja Tular Lagi, Menangis Dengar Guruh Pula

Selepas video manja mahukan cendol viral di media sosial, awek cendol ini menjadi perhatian netizen. Sehinggakan ramai netizen dan selebriti membuat parodi…

Ada Lagi Letak Anjing Dalam Troli, Siap Kencing Lagi

Seharusnya hidup di sebuah negara pelbagai bangsa dan agama, perlu ada sikap bertolak ansur dan saling memahami. Seperti di Malaysia, setiap agama…

Penceramah Dedah Identiti Pakcik Dituduh Meraba

Baru-baru ini kecoh di media sosial apabila seorang lelaki warga emas didakwa meraba seorang wanita di dalam LRT. Kemudian tampil seorang saksi…

Gadis 14 Tahun Jual Badan 35 Kali Demi iPhone X

Semakin maju teknologi semakin ramai berlumba untuk memiliki telefon pintar yang paling canggih. Ada juga yang sanggup lakukan menggadaikan maruah untuk membeli…

“Konon Tak Nak Bazir, Tahfiz Selalu Dapat Lauk Basi”

Rata-rata ibu bapa kini ramai yang memilih untuk menghantat ke sekolah agama tahfiz jika dibandingkan sekolah kebangsaan. Selain untuk mendisiplinkan diri, mereka…

Karipap Nasi Lemak Viral RM6 Sebiji Laku Habis

Sekarang ni macam-macam hidangan makanan peniaga cuba buat untuk jadi lebih kreatif dan viral. Kadang-kadang tu tak masuk akal pun ada. Kalau…

472 Kawasan Lembah Klang Terjejas Bekalan Air

Gangguan Bekalan Air Di Lembah Klang Bermula 6 Mac Bermula 6 Mac ini, beberapa kawasan di sekitar Lembah Klang bakal mengalami gangguan…

Pengantin Malu Lauk Dihidang Dalam Bekas Plastik

Pasangan pengantin baru ini terpaksa menanggung malu apabila majlis perkahwinan mereka tidak berlangsung dengan sempurna seperti diimpikan. Lebih bertukar mimpi ngeri apabila…

Pelancong Kutip Sampah, Orang Malaysia Tengok Je?

Baru-baru ini kecoh tentang rakyat Malaysia membawa budaya vandalism ke Jepun. Ia sekaligus menunjukkan masih ramai lagi orang Malaysia yang miliki mentaliti…

Biskut Alien Viral Jadi Bahan Ketawa Netizen

Baru-baru ini, resepi biskut susu Alien mendapat banyak perkongsian di media sosial. Mana tidaknya, ramai dah cuba resepi tersebut, memang sedap cair…

Orang Malaysia Buat Hal Lagi, Conteng Buluh Di Jepun

Boleh dikatakan masih ramai lagi rakyat Malaysia yang memiliki mentaliti kelas ketiga atau pemikiran rendah. Mana tidaknya, sebelum ini kes vandalism melibatkan…

“Selangor Jalan Paling Teruk, Digelar Darul Lubang”

Tahun 2015, jalan raya Malaysia tersenarai di tangga ke-19 terbaik dunia, malah lebih baik dari negara maju seperti Sweden dan Denmark. Malaysia…

Beli Telefon Pintar RM3,219, Tapi Dapat Tisu Basah

Selalunya kes penipuan online banyak terjadi di China, tetapi kali ini terjadi di Malaysia. Lebih mengejutkan ianya melibatkan ribuan ringgit. Seorang lelaki…

Budak Lelaki Terima Padah Kencing Dalam Lif

Seorang budak lelaki terima padah akibat perbuatannya yang membuang air kecil di dalam lif yang akhirnya membuatkan dia terperangkap. Kejadian yang berlaku…

Wanita Ini Bercuti Di 3 Negara Dengan Hanya RM700!

Ramai yang anggap kalau nak bercuti kena berbelanja mahal. Kalau belum ada beribu ringgit jangan mimpila nak ke luar negara. Tapi siapa…

Makanan Terengganu Laku Di London

Memang bangga bila makanan Malaysia jadi kegemaran orang di luar negara. Terbaru, syarikat Terengganu Kitchen Sdn. Bhd mengeksport makanan popular Terengganu iaitu…

Minyak Percuma Untuk Penunggang Motosikal Sebulan Sekali

Minyak petrol merupakan isu yang tidak pernah habis dan sentiasa meniti di bibir rakyat Malaysia. Perubahan harga pada setiap minggu menjadi faktor…

Ayah Bagi Rokok, Ibu Ambil Gambar Anak Merokok

Kanak-kanak seharusnya dilindungi untuk menjaga kesihatan mereka kerana mereka lebih berisiko tinggi untuk mendapat penyakit kronik jika terdedah dengan perkara yang boleh…

PM: Tol Tak Bagus Untuk Rakyat Malaysia

Perdana Menteri menegaskan kutipan tol tidak bagus untuk rakyat Malaysia dan perlu dimansuhkan. Datuk Seri Najib Razak berkata, beliau mahu memansuhkan tol…

1 58 59 60 61 62 67