Kajian: Minum Air Manis Berlebihan Risiko Hidap Kanser

Jika anda penggemar minuman manis, mungkin selepas ini anda akan berfikir banyak kali untuk mengambilnya. Kajian mendapati minum air manis berlebihan berisiko…

Kenapa Restoran Mohd Chan Dim Sum Sentiasa Menjadi Pilihan

Nama Restoran Mohd Chan sebenarnya tidak perlu diperkenalkan lagi kerana ia sememangnya sentiasa menjadi ingatan dan pilihan buat mereka yang ingin mencuba…

Kajian: Lipas Makin Kebal, Sukar Dibunuh Dengan Racun Serangga

Nampaknya ini berita kurang menyenangkan buat mereka yang fobia atau takut dengan lipas dimana satu kajian dari Amerika Syarikat mendapat lipas kini…

WhatsApp Sebenarnya Baik Untuk Kesihatan – Pakar

Mungkin ramai di antara anda beranggapan bahawa WhatsApp dan aplikasi media sosial yang lain tidak baik untuk kehidupan seharian dan ianya boleh…

Ini Resepi Maggie Kari Tumis Paling Sedap, Patutlah Viral!

Sebut saja mee segera, pasti ada di antara anda yang tak suka makan begitu sahaja. Yelah, selalunya kalau tengok iklan mee segera…

Ini Cara Buat Air Milo Sedap Sama Macam Milo Lori

Sebut saja minuman Milo, memang terbayang kelazatan Milo lori yang kita selalu dapat masa zaman sekolah. Sampai ada yang sanggup beratur banyak…

Resepi Sirap Bandung Soda ‘Power’ Untuk Rumah Terbuka

Hujung minggu ni mesti ramai yang akan buat rumah terbuka. Bila dah jemput orang ramai datang, mesti nak kena hidangkan air sedap-sedap….

Raya Tahun 2019, Baju Melayu Sendat Tetap Jadi Pilihan?

Raya masih belum habis, dan jangan kata korang tak pernah tengok lelaki berbaju Melayu sendat sepanjang raya ini. Cukuplah sekadar mengimbau kembali…

Piza Percuma Jika Tidak Gunakan Telefon Pintar Semasa Makan

Boleh dikatakan ramai diantara kita yang tidak boleh meneruskan kehidupan seharian tanpa telefon pintar. Ketagihan telefon pintar juga kini semakin membimbangkan. Mana…

IKEA Perkenal Menu Terbaru Semuanya Berasaskan Durian!

Buat peminat tegar dan ‘hantu’ durian, ini semestinya berita baik buat anda. Pasti ramai di antara anda yang sudah menikmati durian, maklumlah…

Kajian Membuktikan Bujang & Tiada Anak Lebih Bahagia!

Saban tahun setiap kali raya pasti ada di antara anda yang tidak akan terlepas dengan soalan cepumas daripada makcik bawang. Ada yang…

Resepi Kuah Lodeh Simple & ‘Confirm’ Paling Sedap!

Setiap kali hari raya memang wajib ada rendang, ketupat dan lemang. Tapi tak lengkap rasanya kalau tiada kuah lodeh untuk dimakan bersama…

Resepi Biskut Chocolate Chip Viral, Ala-Ala Famous Amos!

Kalau pergi pusat beli-belah, memang tak boleh tahan dengan bau Biskut Chocolate Chip dari Famous Amos. Kalau nak beli setiap minggu, memang…

Senangnya Buat Muruku Rangup, Guna Mee Kuning Je!

Tinggal enam hari saja lagi sebelum umat Islam menyambut Aidilfitri. Ramai yang sedang sibuk dengan persiapan Aidilfitri. Masa ni mak-mak sedang sibuk…

Tak Perlu Oven, Ini Resepi Biskut Cornflakes Susu Cair Di Mulut!

Pejam celik hari ini sudah pun memasuki 19 Ramadan. Setiap kali menjelang Aidilfitri sudah menjadi kemestian untuk menghidangkan biskut raya buat para…

Kajian: Dua Juta Rakyat Malaysia Ada Masalah Pendengaran

Ini bukan rekaan semata-mata tetapi fakta mengejutkan di mana kajian daripada hear.com, mendapati dua juta rakyat Malaysia mengalami masalah pendengaran. Lebih mengejutkan,…

Ini Resepi Kerepek Kulit Popia Salted Egg, Confirm Ketagih!

Kurang dua minggu sahaja lagi kita akan menyambut Aidilfitri. Pasti ramai mak-mak pening kepala nak cari biskut raya untuk dijamukan kepada tetamu…

Zoo Negara ‘Terdesak’, Perlukan Lebih Ramai Pengunjung

Zaman kecil-kecil dulu memang teruja setiap kali sekolah adakan lawatan ke Zoo Negara. Tapi paling best kalau dapat pergi bersama keluarga. Siapa…

Beli Ayam Goreng Dapat Minyak Masak Percuma!

Bulan Ramadan sentiasa dinantikan dan ketika inilah ramai yang berlumba-lumba untuk memperbanyakkan ibadah kerana setiap amalan akan diberikan ganjaran berlipat ganda. Tidak…

Selalu Dapat Rating Tinggi, Set Sepiring Raya Laris!

Siapa yang pernah pergi mana-mana outlet Sepiring mesti datang dengan pelbagai expectation,kan? Tapi bila dah cuba hidangan mereka, memang lepas tu akan…

Ini Resepi Kuih Tepung Pelita Viral, Punyalah Senang!

Setiap kali bulan puasa, tepung pelita antara kuih muih yang paling dicari. Kalau lambat je ke bazar Ramadan, memang tak dapat la…

1 2 3 48